Varför?

Varför sparar man alltid sin tvätt så att det är som ett berg när man väl ska tvätta? Sen tänker man alltid nu ska jag börja tvätta oftare jotjenare likadant varje gång.
 
Jag ´jobbar kväll idag, imorgon och iövermorgon. Känns så där lagomt halvkul då vet man ju vad man gör ihelgen iaf, fast jag hade ju hellre gått på Hannas fest men varje dag kan ju inte vara en fest
 
Jag har tänkt på en sak när jag var sjuk då lovade jag mig själv att jag skulle uppskatta allting mer och inte klaga ionödan, ta mera dagen som den kommer och göra dagen till den bästa dagen. Men nu såhär nån månad efter så kan jag höra mig själv klaga lite, inte uppskatta dagen lika mycket. Och jag blir så arg på mig själv. Det kändes som efter operationen att NU ska jag göra saker som jag tycker om och inte vara så feg utan kasta mig ut lite mer i det fria, ha ögonen lite mer öppnare. Men det går segt och jag tvivlar på mig själv alldeles för mycket, lyssnar lite för mycket vad alla andra tänker och tycker.
Men jag lovar mig själv att jag ska ta tag i saker och se till att det blir av och inte sitta och klaga på allt onödigt tjafs för vad tjänar det egentligen till?
 
Tvättstugan var det ju visst..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0